Schumi
Rozhodla jsem se už dávno napsat článek ( nebo spíše slohovku:D) o mém nejmilovanějším sportovci. Píšu až teď, protože jsem si chtěla na tomhle dílku nechat záležet. Legenda a člověk jeho formátu si to zaslouží. O kom to mluvím? Je držitelem mnoha rekordů. Ve svém sportu drží nejvíce titulů mistra světa. Nemluvím o nikom jiném, než je Michael Schumacher. Jeho sedm titulů nebude jen tak lehce k překonání.
Jak to všechno začalo? Stalo se to Německu 3.1.1969. Kdo by si myslel, že tento den se zapíše do historie jako den narození Šampiona šampionů? V tu chvíli to nevěděli ani samotní rodiče.
Už když mu byly 4 roky, proháněl se malý Schumacher po motokárové dráze, kde pracoval jeho otec Ralf. Rychlost a talent, který má v krvi se projevil takřka okamžitě, Od motokár se dostal přes formuli Koning a F3 až do továrního týmu Mercedesu, kde závodil se sportovními prototypy v seriálu WSPC (1990-1991-to už jsem se drala na svět). V F3000 neviděl nějakou perpektivitu. Snil o jiné F. O F1. O královně motorsportu. Přiležitost se naskytla u týmu Jordan, ve kterém jezdil od GP Belgie. Schumi se kvalifikoval na výborném 7. místě. Start byl brilantní a jeho jízdu mu pokazila až doslova rozpadlá spojka. Přes to všechno se touto ukázkou na trati dostal do podvědomí všech. Jordan nelenil. Čapnul mladý talent Benettonu. Rychle se dral mezi elitu a o rok později právě v Belgii si připsal 1. vítězství.( Trochu mi to připomína Jendu Kollera. Ten se taky v Belgii zapsal do podvědomí všech!:D) V šampionátu skončil na výborném 3. místě. Před něj se dostaly pouze Williamsy, které byly tehdy vládci závodní dráhy! Uběhly 2 roky a v tom se to stalo. Schumi získal titul mistra světa a to neměl lehkou sezonu! Přečkal 2 diskvalifikace a zákaz startu ve dvou závodech. V té době si u antischumistů získal nálepku bezohledného řidiče. Tito antifans se ve svém mínění utvrdili při finálovém klání, kdy se dostal do křížku s damonem Hillem. Schumi měl podobnou kolizi i v roce 1997 v Jerezu při VC Evropy, kdy se snažil „zlikvidovat” Jacquese Villeneuvea. To se mu nepovedlo a sám skončil mimo trať. Za tento atak byl Schumi z MS dokone vyloučen. Kdo ví, jak to tehdy bylo. Byla to nehoda, nebo plánovaný atak? To už je teď jedno.
té době už měl 2 tituly a vozil se červeném voze se vzpínajícím se černým ořem. Ferrari v té době zažívalo útlum jako nikdy před tím. Ale příchod Němce a jeho přátel udělal z Ferrari nový tým! Michael zavedl řád! Pomáhal se vším s čím mohl. Věděl, že je to ěh na dlouhou trať, ale on nepřestával věřit. Věděl, že svého cíle jednou dosáhne. V roce 1999 tomu byl tak blízko, ale osud tomu ještě nechtěl. V Anglickém Silverstone se mu v zatáčce porouchaly brzdy a ve 100 kilometrové rychlosti si to přesně namířil do bariéry. Všem se zastavil dech i srdce. Už jsou tady zase doby, kdy piloti umírali na tratích? Ne!Schumi byl neuvěřitelně blízko té zubaté potvoře, ale zvládl to! Když ho odnášeli od vozu, zavával fanouškům na znamení, že je v pořádku. Dokotpři zjistili, že má nohu zlámanou nadvakrát. On však sezonu nevzdal a o pár týdnů později už zase seděl v kokpitu. Doktoři jen nechápavě vrtěli hlavou- Takové zranění a on se z něj vylíže tak brzy...
Rok na to už ale titul přišel. Zařídil si ho už v předposledním závodě v Suzuce. Oslavy? Megalomanské! Ferrari má po dlouhých letech půstu zase titul a hraje prim! V dalším roce Shumi všem ukázal, kdo je opravdový král. Vyhrál s maximálním přhledem. Na svém kontě měl 123 bodů. Vícemistr získal o rovnou polovinu méně!
Je tady rok 2002. Schumi je zase mistr, ale to není vše!Získal 144 bodů! To pořád není vše! Bodoval ve všech závodech! Stále to však není vše. Víte, jaké bylo jeho nejhorší umístění? 3. místo!Chápete to? 3. místo, které si vyjel jen jednou. 2. na podiu byl pětkrát a 1. byl rovnou jedenáckrát. Tomu se říká nářez. Takovou bilancinemá nikdo jiný!
Rok 2003. Pro změnu je mistr zase Schumi. Bodů měl poctatně méně - 93, ale stačilo to. V té době se na scéně pomalu prosazoval Fernando Alonso.
Rok 2004. Ho ho ho. Kolik získal bodů? Roných 148! Pokořil vlastní rekord v dojetí na prvních místech. ( 1. byl 13krát) Jednou nedojel. Dostal se do kolize s Montoyou. Jednou dojel 12., jednou7. a dvakrát 2. Tímto titulem se stal nesmrtelným! Bohužel byl zároveň jeho poslední.
Rok 2005 a Ferrari se dostalo do slepé koleje. Rubens Barrichello jako by tápal. Jediný, kdo drží čest Ferrari jakš takš vysoko, je právě Schumi. Ten rok bylo Ferrari hodně dole. Titul vyhrál Alonso, který se tak stal nejmladším mistrem v historii.
Je tady rok 2006. Rok plný otázek, které budou dlouho bez odpovědi. A také rok mnoha změn. Ferrari už nemá tandem Barrichello - Shumacher. Brazilce nahradil Brazilec. Felipe Massa, který do té doy jezdíval za BMW Sauber se dostal do týmu, který je jeho nejmilovanější a jezdí velde pilota, který je jeho idolem. Vypadalo to, že ferrari bude opět tápat. První závody nebyly přesvědčivé. V Austrálii dokonce oba vozy rudé arvy neviděli cíl, ale pak se vše zlomilo! Schumi jako by chytil druhý dech a soupeřům ukazoval svousílu. Mocný náskok mladého Alonsa, který činil 25 bodů se rychle stenčoval a seevědomí Něme se naopak zvětšovalo. Věděl, že šance na titul má a nevzdá se bez boje! Ránu pod pás nám všem zasadil, když po vyhrané V Itálie oznamuje ta nejhorší slova, jaká jsem kdy slyšela- Končím. Znělo to jako výstřel do tmy. Výstřel který mě zasáhl hluboko do srdce a donutil mě rozplakat se! Ten den jako by se všechno shroutilo. Dál jsem mu fandila a on dál vyhrával a bodoval. Titul yl tak blízko, ale zasáhl osud. Jelo se v Suzuce a motor toliko spolehlivý selhal. Po mnoha leteh spolehlivosti svého majitele podkopne! Naděje na titul se takřa rosplynula. Matematická šane byla, ale to je matika a ne realita. Jel se poslední závod. Brazílie. Všichni čekali jak nelítostný souboj dopadne. Vše začalo jak z říše snů, ale pak se to stalo. Schumi se setkal s Fisichellou, který Němci oddělal pneumatiku. Následoval pit stop. Schumi kroužil po trati jako poslední. Každý fanoušek plakal jako želva. Věděl, že Král, který měl odejít s titulem, odejde s prázdnou. On se však nedal! Bojoval až do konce! Stahoval a předjížděl jednoho soupeře za druhým. Srdce mi bušilo rychleji než motor jeho auta! Pak už před ním byl Alonso! mohl ho dotat. Věděl šak, že pokud dojede na bodech nebude to stačit. Ten den vyhrál Felipe Massa
. Schumi skončil jako 4. Kousek a mohl mít aspoň podium. Alonso se stal mistrem, ale nikdo jako by si ho nevšímal. Schumi byl ten den Králem! šichni ěnovali pozornost jen legendě, která odchází! On se vlastně stal výhercem! Ten den zvítězilo více lidí! A já plakala. Plakala jsem snad jako nikdy. Věděla jsem, že je konec. Spousta fanoušku ten den slavila. Slavila s pláčem.
Michael Schumacher se nezapsal jenom do histroie, ale i do mého a nejen mého srdce!!!! Sbohem a máme tě rádi... Byl jsi, jsi a budeš nejlepší! Forever The Best
To Terka
(Andys, 25. 3. 2008 13:42)